Diyarbakır Ticaret Borsası Salon Seans İşlem Fiyatları; (20.11.2019) Preseli Pamuk Alıcı En Çok verilen Fiyat:8,850 Bismil Alıcı En az verilen Fiyat:8,775 Bismil // Preseli Pamuk Satıcı En Çok verilen Fiyat :8,850 Satıcı En düşük verilen fiyat :8,775 // //

 

 

TEKNOLOJİ BULUŞMALARI DİYARBAKIR'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın 73. Etkinliği Diyarbakır’da düzenlendi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin himayelerinde, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası, Diyarbakır Ticaret Borsası desteği ile Vodafone, Akbank, Trendyol, İdeasoft gibi 29 kurumsal firmanın sponsorluğunda Türkiye’de farklı illerde düzenlenen “Türkiye Teknoloji Buluşmaları KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm” etkinliği Diyarbakır Divan Otel’de düzenlendi.

Kurumsal sponsorlardan 18 konuşmacının dijital dönüşüm ile ilgili çok değerli sunumlarının paylaşılacağı etkinliğe Gıda Tarım ve Hayvancılık Eski Bakanı Kutbettin Arzu, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Diyarbakır Ticaret Borsası Başkanı Engin Yeşil, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Kaya, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, sponsor firmaların temsilcileri, bölge oda başkanları, işletmeler ve dijital dönüşüm ile ilgilenenler katılım sağladı.

Açılış konuşmasını yapan TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, Türkiye Ticaret Meclisi olarak ülke genelinde E-ticaret seferberliği başlattıklarını belirtti. Özdemir, “ E-ticaret seferberliği kapsamında yerelde Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası ile ortak çalışma yapmayı planlıyoruz. 1 yıl boyunca yerelde KOBİ’lere e-ticaret sitelerinin kuruluşu, eğitim ve danışmanlık desteği vermeyi öngörüyoruz. İşletmelere balık tutmaktan ziyade olta vererek e-ticarete geçmelerini sağlamayı hedefliyoruz.
Özdemir, Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nı Ticaret Bakanlığı’nın desteği ile TOBB öncülüğünde 29 kurumsal sponsor ile başlattıklarını ve 90 milyon TL bütçe ile Türkiye’ye yaydıklarını aktardı.

Teknoloji Buluşmalarını bir sosyal sorumluluk projesi olarak yapıyoruz
Vodafone KOBİ Satış Direktörü Yusuf Aysal, yaptıkları etkinlikler kapsamında işletmeleri teknolojiye entegre etmeye çalıştıklarını, bunu bir sosyal sorumluluk projesi olarak gerçekleştirdiklerini belirtti. Etkinlik alanında ayrıca dijital tır kurduklarını ve burada tüm dijital uygulamalarını paylaştıklarını aktardı. Daha sonra konuşan Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ise Diyarbakır’da olmaktan çok memnun olduğunu, yaptıkları çalışmalar ile işletmeler ile teknolojiyi buluşturmaya çalıştıklarını belirtti.

-Günümüz koşullarında insan kaynağı en önemli cevher-

DTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya dijital hayatın çok hızlı geliştiğini, imalat, sağlık, eğitim vb. her alanda, her sektörde önümüze çıktığını belirtti.

Kaya, “E-ticaret sektörü her yıl geleneksel perakende sektöründen yaklaşık yüzde 1 oranında pay çalıyor. Dijitalleşme ile küresel piyasalarda rekabet artıyor ve online irtibat önem kazanıyor. Ancak, Türkiye genelinde firmaların sadece %22’si dijital teknolojiler hakkında bilgiye sahip. Teknolojik bilgiye sahip firmalar da dahi yıllık ciroların maksimum %1’inin bu iş için ayrıldığını görüyoruz. Yurtdışında ise bu oran ortalama yüzde 3 civarında” dedi.

İşletmelerin ağırlıklı olarak üretim, muhasebe gibi iş alanlarında dijitalleştiğini, ancak pazarlama alanında dijital dönüşümün yetersiz olduğunu belirtti. Sadece KOBİ’lerin değil kurumların, üniversitelerin de dijital dönüşüme ayak uydurmaları gerektiğini aktardı.

Diyarbakır’ın nüfus açısından Türkiye’nin 12. Büyük ili olduğunu, 0-24 yaş arası nüfusta sayısal açıdan en büyük 7. İl olduğunu belirtti.0-24 yaş arası nüfusun kent nüfusuna oranında en yüksek orana sahip ilk 10 ilin bölge illeri olduğunu vurguladı. Bu yaş aralığının Türkiye nüfusuna oranının %40 civarında olduğunu, Diyarbakır için aynı değerin %52,63 olduğunu söyleyerek, bu genç nüfusun nitelikli insan kaynağına dönüşmesi gerektiğini ve bölge için en büyük cevher olduğunu aktardı.

Kaya, “Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası olarak 2 önemli proje gerçekleştiriyoruz ve bu projelerin dijital dönüşüme önemli katkılar sunacağını düşünüyoruz. Öncelikle Sanayi Mektebi Tasarım ve Eğitim Merkezi bünyesinde işletmelerin farklı iş süreçlerinde kullandıkları yazılımlar, tasarım vb. alanlarda eğitimler düzenliyoruz. Bunu kurumlarımız ve yerel sivil toplum örgütlerimiz desteği ile geliştiriyoruz. Diğer bir projemiz de Girişimcilik Destek Merkezi. Burada da gençler başta olmak üzere girişimci adaylarının iş fikirlerinin start up aşamalarını destekleyeceğiz. Bizler oda olarak dijital dönüşüm ile ilgili hem yerelde hem de ulusal düzeyde işbirlikleri ile çalışma yapıyoruz ve bundan sonraki süreçte bu çalışmaları sürdürüyor olacağız” dedi.

-Hedefimiz küresel e-ticaret pastasından pay almak-

Daha sonra TOBB adına konuşma yapan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Diyarbakır Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Engin Yeşil, bugün 73. sü düzenlenen etkinliğin her defasında daha büyük bir ilgi ve katılımla geçtiğini belirtti.
Türkiye’nin cari açık ve işsizlik sorununun dijital ekonomiye, e-ticarete ve özellikle e-ihracata yatırım yaparak çözülebileceğini aktardı.

Yeşil,” Yakın bir zamanda içerisinde küresel e-ticaret 4 trilyon dolara, e-ihracat 1 trilyon dolara ulaşacaktır. Artık hedefimiz küresel e-ticaret pastasından pay almak olmalıdır” dedi.

Yeşil, dünya ekonomisinde ve ticaretinde payımızın şu anda %1 civarında olduğunu, bunu arttırmak zorunda olduğumuzu vurguladı.
Gençlerin dijital kod yazma oranı %5
TÜİK verilerine göre 16-24 yaş grubunda bilgisayarda sunum hazırlama oranının %51 olduğunu, ancak dijital kod yazma oranının %5 olduğunu belirterek, Türkiye’nin e-devlet alanında başarılı olduğunu, ancak artık dijital devlet, dijital belediyelere geçilmesi ve dijital yetkinlik desteğinin kurumlara ve işletmelere verilmesi gerektiğini aktardı.

Yeşil, yaşanan dijital dönüşüme geç kalınmaması konusunda uyarıda bulunarak, gençlerin gelecekleri için yapacakları en iyi şeyin incelemek, öğrenmek, içselleştirmek ve üretmek olduğunu belirtti.

Türkiye Teknoloji Buluşmaları daha sonra Başarılı KOBİ Örnekleri, Fintech’ler KOBİ’lerde Dijital Dönüşümün Neresinde?, E-ticarette Pazar Yeri, Dijital Skor Ölçümü, İş’te Yeni Medya Stratejileri, E-ticarette Lojistik ve Ödeme Sistemleri Entegrasyonları sunuş ve panelleri ile devam etti.

 

 

 

 


Duyurular Panosu